BESTÄLLNING

Igår kväll tog jag paus från packningen och klickade hem detta från Nelly.com's alldeles fantastiska rea! Allt på bilden ligger på ett pris runt 100 kr vilket ger mig en känsla av att jag har gjort guld-kap!

ITALIEN

Så nu är det dags för mig att resa igen! Destinationen är Lido di Savio, Italien. Andra träningslägret som gäller nu fast denna gången är det med mitt damlag. Tycker att jag varit mycket borta från bloggen så därför har jag ordnat förprogramerade inlägg varje dag under den tiden jag är borta. Kommer hem den 7 augusti. Ha det bra hemma!

UNTIL THE NIGHTSKY FALLS DOWN

Skinnjacka, new yorker. Stickad, vero moda. Klänning, h&m. Halsband, från Danmark. Klocka, tajms. Väska, kapphal. Skor, converse.

LISEBERG

Liseberg igår var en höjdpunkt! Senast jag var där var 2007 och det var på den tiden då Kanonen och Uppsjuktet fick mig att må dåligt bara av att stå och kolla när de var igång och allt jag hörde var skrik. Men igår satte jag mig i båda två helt utan någon förväntan. Under åkturen skrek jag tills rösten försvann och efter skrattade jag tills tårarna rann på mig. Inte nog med det hade syster turen att pricka in rätt nummer på lottningen av Daim. Tre kilo Daim följde med oss hem i bilen och nu har vi Daim liggandes hemma året ut.

NEW ONE

Från Vero moda.

Tog tåget ner till pappa innan idag. Har handlat matsäck, fixat det sista inför resan imorgon och träffat Matilda och Malin. Resväskan står fortfarande tom så måste börja packa nu. Så typiskt mig att vara ute i sista stund med allt!

GÖTEBORG

Nu packar vi bilen och kör till Liseberg, Göteborg! Ha en bra dag.

IPHONE 4

Den är fin, vit och äntligen min.

SEGLING 2011

HEMMA IGEN

Hej igen! Det var ett tag sedan nu. Egentligen skulle jag och syster komma hem från seglingen i söndags men vi bestämde att vi ville segla längre så kom hem igår. Haft en jätte mysig vecka med farmor och farfar med segling, cykeltur på Ven, kortspel, sol och bad på stranden och glassätande i varje ny hamn vi besökte. Ska visa er bilder ikväll!

SEGLING PÅ DE SJU HAVEN

Nu åker vi och seglar! Ha det bra hemma, så hörs vi på söndag.

WALK

Godmorgon! Hade på mig detta igår. Ska gå en runda nu och inom mamma för att säga hejdå. Sedan åker jag och syster och seglar!

Skjorta, street one. Linne/tunika, h&m. Jeans, vero moda. Skor, converse.

MORE THAN ONE IN THE PICTURE

Från Jak and Jil.

ONE OF ME

Blev ingen Iphone idag! Får den nästa vecka! Till dess kan ni väl tipsa om bra appar? Ikväll bestämmde vi med farmor och farfar att jag och syster ska ut och segla med de imorgon till på söndag. Så här kommer vara lite blogg-upphåll då. Äntligen kommer jag få riktig sommarlovskänsla! Segla på klarblåa hav med vinden i håret och solen på himlen ätandes jordgubbar med världens bästa farmor och farfar som sällskap. Varje sommar har vi gjort detta ända sedan vi var små och jag kommer aldrig tröttna på det.

GODMORGON

Sovmorgon. Powerwalk i 1,5 timme. Nu en god frukost och Gossip girl.

GÅRDAGENS OUTFIT

Tjocktröja, gina tricot. Jeansshorts, levis. Sjal, cubus. Skor, converse.

IPHONE

Idag gick mitt abonemang ut och imorgon ska vi förlänga det vilket betyder att imorgon får jag en IPHONE 4!!!!!! Riktigt sugen på den vita men har hört att den kan bli gul. Någon som har den vita där iphonen har blivit gul?

GIVENCHY COUTURE FALL 2011

Skulle min plånbok innehållit tillräckligt mycket för dessa otroligt fina kreationerna så hade jag köpte allihop direkt plus några extra ifall någon går sönder... Men tills den dagen kommer får jag fortsätta att drömma!

DAGENS DETALJ - KNUTAR PÅ SJALEN

PANNKAKOR

Vilket ställe kan erbjuda pannkaksbuffe och mini-djurgård om inte Pannkaksladan! Blev en runda hit idag och till stranden istället för Landskrona.

IT FEELS LIKE MORE THAN DISTANCE BETWEEN US

Godmorgon! Nyvaken och har precis ätit frukost. Tanken idag är att ta tåget till Landskrona karnevalen och spendera några timmar där men inget är bestämmt så vi får se om det blir som vi har tänkt. Igår träffade jag Agnes. Vi hade inte setts på 2 år (Helt otroligt var tiden går fort) så vi hade en del att ta igen och än är vi inte klara med det. Nej, nu ska jag börja ta tag i dagen. Ha det bra idag!

MIX

BREV

Detta har Niklas Lundqvist (vinnaren av Stylisterna) fått hem i sin brevlådan. Avundsjuk? JA. I augusti 8-14 bjuder Stockholm Fasion Week på visningar och andra festligheter.

YELLOW

ONLY GET CLOSER TO THE POINT WHERE I CAN'T TAKE NO MORE

Sista dagen med jobb idag och det avslutades på bästa sätt - vattenkrig i ös-regn! Ikväll åker jag till mamma och är där hela helgen.

S T Y L E B Y #3

Bilder från: http://columbine.freshnet.se/

GYMNASIET

Mina tre år på gymnasiet är nu klart. Kom in på mitt första val! Är så glad!

HARRY POTTER

Nu har jag sett den allra sista Harry potter filmen på bio! Tog efter jobbet bussen in till stan och mötte upp ett gäng för bio och sedan middag på Jensens böfhus. Kan tipsa er om att det är bäst att ha sett de andra filmerna innan man ger sig på denna. Innan jag satte mig i bio-salongen hade jag bara sett första filmen och det var precis när den kom ut. Så förstod ungefär en tredje del. Men bra var den!

PONNYTALE

SÅ NI VET...

Ni får räkna med mindre bloggning de veckorna som är kvar av sommarlovet. Jag vill bara njuta av det som är kvar och umgås med mina vänner!!!!!

REMEMBER

Tröja, gina tricot. Jeansshorts, zara. Klocka, tajms. Solglasögon, h&m.

DET BLIR EN DAG PÅ STRANDEN

Hej. Hemma nu efter jobb och sedan stranden med favorit tjejen. Annars då? Jo check för sommarlovets mest skrattfyllda dag. Tack vare Frida, en cykel och vår humor.

Fler bilder kommer!

FÖDELSEDAGSFIRANDE

Här kommer bilder från när vi var i Göteborg igår på kalas!

JOBB

Börjar jobba idag! Mån till tors, kl 10-14.

THE WALK HAS ALL BEEN CLEARED BY NOW

Skinnjacka, new yorker. Linne, kjol och gladiatorskor, h&m. Halsband, second hand.

Såg ut såhär på kalaset uppe i Göteborg idag. Haft det jätte mysigt! Öppnades paketer, tårtan var framme, perfekt väder och allt avslutades med en tre timmar lång bilfärd hem. Grattis igen lille William.

GBG

Imfancy.

Godmorgon. Dagens planer är kalas i Göteborg. Så ska börja fixa till mig nu och sedan kör vi. Kommer hem igen ikväll så vi hörs då!

Medans jag är borta kan ni tycka till om vad ni vill se mer eller mindre av i bloggen!

NU ÄR DEN ÄNTLIGEN MIN

00:59

Väst och klänning, h&m. Väska, från Lanzarote. Skor, converse.

BREAKFAST IN THE SUN

Gått en runda på 40 minuter. Ätit en stor och rejäl frukost. Nu ska jag ta en bra bok och lägga mig i solen innan det är dags att ta bussen till Erica för att jobba som servitris med henne på hennes pappas fest och sedan umgås med henne efteråt.

SÅG UT SÅHÄR IGÅR

Tjocktröja, gina tricot. Shorts, monki. Halsband, från Florens. Skor, converse.

PARIS

Älskar att klicka mig in på Sofi Fahrmans blogg och se den dagliga dosen av mode och New York hon bloggar om. Just nu befinner hon sig i Paris och kollar in modevisningar.

YOU MAKE ME SMILE

Hej. Är hemma under mitt egna tak nu. Tillbringade kvällen och natten hemma hos Frida. Lagade hamburgare (resultatet blev medium bränt med smakade ljuvligt efter träningen ändå), badade i poolen, åt jordgubbar med glass och skrattade åt minsta lilla ord vi sa. Du är bäst Frida!

Nu ska jag börja göra vid mig. Kalas vid 6.

BAMBI

Bambi for Freepeople.

Detta bilden får mig att dö en aning. Hon är så snygg, hon bambi.

IDAG

Träffat Frida.

Käkade kebabrulle/falafelrulle.

Satt i solen de få stunderna den var framme.

Åt en glass.

Nu: träning och efter bad hemma hos Frida.

REBECCA & FIONA

Jag har verkligen börjat rådigga dessa tjejer! Hur coola är de inte och deras musik är 10 av 10. Här är 4 favoriter av de som spelas hemma hos mig dygnet runt.

ALEXANDER MCQUEEN RESORT 2012

Klänningarna på bild 3 och 7 är helt genialiska. Mina drömklänningar nummer ett (iallfall just nu) och såklart så är det allas våran älskade Alexander Mcqueen som står bakom de. Men sedan ska vi inte glömma bort allt det andra.. Det är enklare men betydligt lika snyggt.

SHOPPING

Detta fick jag med mig hem från Italien när vi var där förra veckan. Lovar att lägga in bilderna där ifrån väldigt snart!

Jeansshorts, levis. Halsband, marknad i Florens. Armband, outlet.

HÄNDER HÄR HEMMA

Jordgubbar, hallon, skräckfilm och bästa vän.

MUSIKTIPS ?

Mamma har precis skickat min ipod nano (länk) på posten så den kommer när som helst hem till mig. Nu behöver jag bara en massa ny musik till den som jag kan pumpa i mina hörlurar. Så ge mig era bästa tips på bra musik!!!!

DETALJER IDAG

Fint väder idag till skillnad från igår då både skinnjacka och jeans var på. Idag är vädret på vår sida och solen strålar och ingen blåst överhuvudtaget. Så vi satsar på shorts och barbent!

Ska gå och möta Erica vid bussen nu. Hoppas ni får en bra dag!

VÅGA VÄLJA OLIKA

DAGENS

Poncho, bikbok. Skinnjacka, new yorker. Tunika och jeansleggings, vero moda. Väska, hm. Klocka, tajms. Skor, converse.

A WALK TO REMEMBER

Äter melon och kollar godingen ovan med Julia. En riktig klassiker. Helt klart min favorit-film. Så fin. Att man vågar trotsa allt för kärleken är det starkaste man kan göra och det är dels därför den är min favorit. Så till er som inte sett den än, se den nu!

LET THE WORLD BE YOURS

Hej! Fått sova ut ordentligt, gått en runda och ska in i duschen nu innan Julia kommer hit. Väskan är också ett måste att packas upp. Började igår men slutade med att jag var för trött så somnade till Big brother istället. Hinner jag kommer bilderna från resan upp idag.

HEMMA

Äntligen hemma efter 30 timmars bussresa och 4 timmar på båt. Ska packa upp seda direkt sova. Hörs imorgon!