MERCEDES-BENZ FASHION WEEK #DAG 1





RODEBJER - En av mina favorit visningar från Fashion Week. Enkelt, omatchat, mönster. Ett plus för mer färg och mönster än färglöst.



THE LOCAL FIRM - Ännu en snygg visning. Men med ett stort M... Var är all färg? Mönster? Tycker detta passar mer att böras under det kalla höst- och vinter-halvåret. Inte till sommaren.




MINIMARKET - Direkt efter första blicken på visningen ser man vart inspirationen kommer ifrån. Egypten och Cleopatra. Det svarta kortklippte håret med lugg och smycken på huvudet. Älskar färgerna och alla de olika mönstrena. Byxdressarna är något för de vågligaste. Massor med kärlek till de.



UBI SUNT
- Under modeveckan får vi inte glömma bort killarna också. Ubi sunt visning får massa plus för att den hålls utomhus och inte på en traditionell catwalk.





RUTZOU - Fantastiskt. Älskar de svepande, lättburna tygerna som plaggen är sydda i. Fjäderhalsbanden som är större än de flesta är otroligt snygga.






IDA SJÖSTEDT - Har alltid varit svag för Ida Sjöstedt och denna kollektionen får mig att smälta ännu mer. Det kvinnliga, prickarna, ovanliga. Massor med plus för detta.





V AVE SHOE REPAIR - Mer mode till killarna. Plaggen påminner mig om rymden tack vare materiallen som ser ut att komma från en rymddräkt och påminner om metall. Häftigt kreationer på klänningarna och linnet.





WHYRED - Får mig att säga "Wow" och bara vilja slänga ut hela min garderob för att kopiera alla outfits som Whyred har stylat ihop under denna visningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0