SVAR PÅ TAL

SVAR TILL KOMMENTAREN: "Ida" - Rakt av? något du brukar göra du kopierar alltid av allt och alla..Såg på hanna någots blogg. (till detta inlägg)

Skrev ett inlägg igår om hur jag tänkt matcha min långkjol. Jag gjorde ett collage själv med bilder och la ut det på bloggen för att visa er hur jag hade tänkt. Jag vet att många bloggar har bloggat om detta och många bloggar kommer göra det. Så bara för att jag skrev hur jag hade tänkt matcha min kjol så tycker du att jag kopierar?  Okej. Då ska du veta att jag har läst "Hur du matchar din långkjol" många gånger på många bloggar. Men jag gick inte in en stund förre jag skrev mitt inlägg på en blogg och såg att de hade skrivit om detta och tänkte "Men så kan jag också skriva på min blogg, lets go!". Jag ville ha något att visa er. Ha något att blogga om. Och iden om att visa lite bilder på outfits med långkjol bara kom just då. Eller du kanske menar att jag SJÄLV ska komma på hur jag ska matcha den? Klart jag kan. Men vi är ungefär 6,8 miljoner människor i världen. Någon har säkert redan matchat sin som jag hade tänkt. Så hur man än vrider på det så kopierar alla. Och så är det. Kommer det ut en stor nyhet som LANVIN FOR HM var, så bloggar alla om det. Det kvittade om man gick in på en stor-bloggare med tusentals läsare eller en mindra blogg med tio läsare i veckan. Alla skrev om det.

Jag försöker skriva MYCKET varierat. Jag skriver och bloggar om det jag är intresserad av och hoppas att ni också är det. Jag skriver inte om något som jag tycker är dö-trist eller om ett plagg jag egentligen tycker är skitfult och lägger ut det på bloggen för jag tror att ni gillar det. Så gör jag inte!

Och går jag in på en storblogg och läser om en ny kollektion kanske eller en fotografering som jag sååå vill skriva om i min blogg.. Då kollar jag själv upp vart jag kan hitta bilder. Tar de jag blir mest inspirerad av och skriver den text jag vill med mina egna ord.

Jag skrev till bilden med långkjolen att jag ville matcha rakt av från outfitsen på bilden. Och ja vem vill inte för hur snygga var inte deras outfits? Bara för att jag skrev så så innebär det inte att jag ska kolla upp exakt vart de har köpt sina kläder på exakt den outfiten och matcha min långkjol exakt så. De bilderna gav min INSPIRATION. Hört talas om det? Tydligen inte. Jag läser ett 30-tal bloggar om dagen varje dag. Alla bloggar ger mig en viss inspiration. Men ser jag en ur-snygg outfit på en av bloggarna så ger den mig inspiration till en av mina outfits. Men jag gör det på mitt sätt! Jag kopierar en outfit på mitt sätt!

Tyckte bara det var en urlöjlig kommentar. Tänk efter innan du skriver något nästa gång och ska det vara något negativt, håll det för dig själv. Gillar du inte min blogg och det jag skriver får du gärna sluta läsa den! Jag stoppar inte dig.

TACK FÖR MIG!

Kommentarer
Postat av: emeliie

helt rätt ! bara stå upp för dig, kusinvitamin !!

2011-01-06 @ 20:38:59
URL: http://smiilebaby.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Klockrent skrivit! Hatar sånna människor som kommenterar sådant! Jäkligt onödigt!



SV: Tacktack! Jag är faktiskt hemma nu! ;)

2011-01-06 @ 23:06:25
URL: http://heddaaaa.blogg.se/
Postat av: RC

Jag läser din blogg nästan varje dag och jag skiter väll i om du kopierat nått eller ej, det roliga är ju att läsa hur DU ser på saker och ting. Skit i va den där tjejen skrev ! ^<3 haha fortsätt som du gör ! :D

2011-01-06 @ 23:55:51
URL: http://beccacandevi.blogg.se/
Postat av: PHOTOGRAPHY

Svar: Haha :)

2011-01-07 @ 15:58:55
URL: http://www.photography.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0